TRAININGSMETHODIEK VOOR VEEL MEER MENSENEEN WERELD GAAT ONLINE

Mapstell is de bedenker van een op DISC gebaseerde trainingsmethodiek. Deelnemers beantwoorden vragen en voorkeuren in en daarmee worden hun gedragsstijlen geduid. De gekozen metafoor is een wereldkaart, gevuld met zo'n 1000 dorpen, steden en gebieden zoals Vindingrijk, Daadkrachtig of Rotsvast, in de Wereld van Verschil.

Inmiddels levert Mapstell deze methodiek aan zo'n 200 trainers en zijn er meer dan 500.000 gebruikers van de applicatie.

De methodiek is ontwikkeld in 2008 en tot 2014 altijd offline toegepast. Vervolgens heeft Mapstell Mediacode gevraagd om een online applicatie te maken. Dat is wat we doen: merken helpen om de stap naar online succesvol te maken en met ze samen te werken op relatieniveau.

VOLLEDIG PERSOONLIJKE UITKOMSTRESULTAATPAGINA MET EINDFILM EN UPSELL

Binnen Mapstell hebben we een splitsing bedacht: B2B en B2C. Terwijl veel trainers B2B gebruikmaken van de applicatie, gaat de consumentenversie viral op Facebook.

Dit is het design van de resultaatpagina waar je je film kunt afspelen. In de gepersonaliseerde webshop bestel je jouw landkaart en attributen waar jouw kaart op is afgedrukt, zoals t-shirts, mokken, sleutelhangers, etc.

Op de resultaatpagina is ook een upsell mogelijk van Basic naar Plus naar Personal. Zo kom je steeds meer te weten over jouw gedragsstijl ten opzichte van anderen.

FACEBOOK SHARES, FREE PUBLICITY SOCIAL SNOWBALL

De inzet van de B2C versie was: delen op Facebook. Je vult de vragen in, je wordt op de kaart ingedeeld en je krijgt een eindfilm die alles over jouw gedragsstijl vertelt. Vervolgens nodig je je Facebook vrienden uit om bij jou op de kaart te komen staan.

Zonder dat Mapstell kosten heeft voor advertising of media, komen veel mensen met het merk in aanraking. Wat eigenlijk een B2B bedrijf is, krijgt op deze manier een onderstroom van ontzettend veel consumentengebruikers. Dat zijn ook mensen die bij een groot bedrijf werken én toekomstige trainers. Er zijn inmiddels meer dan 500.000 gebruikers.

DASHBOARDDASHBOARD

De online achterkant van Mapstell automatiseert en stelt aangesloten trainers in staat hun eigen respondenten te managen. Trainers kunnen meer zelf en het team van Mapstell heeft geen omkijken meer naar repeteertaken. Ook werkt het dashboard als portefeuille voor de eigen currency: de Mapcoin. De 200 aangesloten trainers kunnen via het forum kennis delen en via de expertise shop hun diensten verkopen. Last but not least, ook alle communicatie met respondenten via bijvoorbeeld email is gepersonaliseerd en geautomatiseerd.